Down under in the Jungal! - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Bart Brouwer - WaarBenJij.nu Down under in the Jungal! - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Bart Brouwer - WaarBenJij.nu

Down under in the Jungal!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

12 Augustus 2014 | Ecuador, Cuyabeno

Ola chicos y chicas,

Afgelopen woensdag besloot ik op de valreep om dit weekend naar de jungle toe te gaan.. Het liefste was ik naar Yasuni, een project van Local Dreamers in de jungle toegegaan wat bestaat uit een o.a. wetenschappelijk onderzoekscentrum, maar je kunt hier alleen heen als je minimaal 2 weken op het project gaat werken daar wat voor mij in tijd niet haalbaar was..

Vandaar dat ik afgelopen woensdag een jungal tour heb geboekt en diezelfde avond nog vertrok. Het leuke was dat ik van het reisbureau de oude locatie van het busstation van Trans Esmeralda had doorgekregen; vanaf dit punt vertrokken echter nú dus geen bussen meer kwam ik achter. Na wat gebeld te hebben met de organisatie kon ik toch nog mee met een privebus voor 15 dollar om half 12 ´s avonds. Na ´s ochtends aangekomen te zijn in een hostel waar we prima ontbeten, gezwommen en gechilled in hangmatten hebben gingen we in een busje met 18 toeristen en onze nieuwe gids, Higo, richting de jungle.

De eerste dag zijn we dan ook per gemotoriseerde kano naar ons hostel gevaren door de jungle en hebben we veel dieren en vooral veel planten en natuur gespot. Best wel gaaf.

De donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we dan ook veel gevaren door de jungle, dieren gespot (papegaaien en meer vogels, apen, anaconda´s en ´s nachts ook slangen, cobra´s, en een kaaiman) en kregen we veel uitleg van de gids, veelal in het Spaans aangezien hij gebrekkig Engels sprak maar het was redelijk goed te volgen allemaal. Verder mochten we gelukkig regelmatig het water in voor een verfrissende duik aangezien het klimaat redelijk broeierig is in de jungle. Verder heb ik hier een aantal Argentijnen, Chilenen, Ecuadorianen, Spanjaarden en Britten ontmoet waar het beetje Spaans dat ik spreek dus ook goed van pas kwam (op de Britten na dan). Verder zijn we zaterdag ook nog een paar uur gaan wandelen in de jungle en stonden we tot onze knieën of verder in de modder en zijn we er ´s nachts een paar keer op uitgetrokken om dieren te spotten. Veel dieren zijn immers alleen´s nachts actief.
Gelukkig hadden we verder een erg relax hostel waar ´s avonds veel werd gekaart en gedronken, erg gezellig. Zondags zijn we dus vertrokken per bus en had ik het geluk dat ik en mijn Argentijnse metgezel werden gevraagd door de Ecuadoriaanse familie uit onze groep (vader, moeder, zoon van 17) of we mee wilden rijden in hun auto naar Quito wat 3 uur reistijd scheelde! Erg gezellig en gunstig en onderweg hebben we nog empenada´s gegeten!

Hasta el proximo blog en zie de foto´s!

  • 14 Augustus 2014 - 00:26

    Janet Vd Hoeven:

    Leuk, Bart, Equador! Creo estas disfrutando de tu viaje bastante. Me gusta leer tu historia. Espero tu Español va a ser mejor que el mio quando tu regresas. Equador staat ook nog op mijn verlanglijstje! Disfruta! Geniet, geniet, geniet!

  • 17 Augustus 2014 - 19:05

    Beppe Feikje:

    Hallo globetrotter,

    Wat beleef jij spannende uren in Ecuador!. Het bezoeken van een jungle met alle "wilde" dieren!
    Het maakt mij gewoon jaloers Bart. Ik heb nog nooit van een gemotoriseerde kano gehoord, weet je dat je vader vroeger een "zeil"kano heeft gehad? Maar daar kunnen ze in de jungle natuurlijk niks mee want er zal niet zoveel wind zijn, of toch wel?
    Vond je het niet eng die grote slangen en een kaaiman? Ik heb eens een krokodil mogen aaien en durfde voor geen meter maar wilde me niet laten kennen natuurlijk; je hebt nog nooit iemand zo vlug een dier zien aaien!
    Achteraf had ik niet zo bang hoeven te zijn want hij "sliep" maar door. Toch...je kunt noot weten!
    Hier is alles oké, mijn allergie is nu aan de betere hand, ik heb nog een test gedaan met planten uit de tuin. Je moet je voorstellen dat ik met 7 kleine stukjes van een plant en een bijbehorend blad op mijn rug geplakt kreeg. Na 2 dagen gaf het al een reactie en de 4e dag bleek dat ik allergies ben voor de "koeienoog"dat is een grote plant die lijkt op een kleine zonnebloem. De tuinman heeft de volgend dag hem meteen verwijderd.
    Ik ben zo blij dat ik nu weet waar het van kwam. Als je weer thuis bent zie je een hele mooie beppe, ha-ha!
    Lieve Bart, heel veel groetjes, heel veel liefs en een dikke tút van beppe Feikje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 3731

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Bart in Quito, Ecuadore!

Landen bezocht: