Aankomst in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bart Brouwer - WaarBenJij.nu Aankomst in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bart Brouwer - WaarBenJij.nu

Aankomst in Ecuador

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

05 Juli 2014 | Ecuador, Quito

Na een lange reis van zo{n 20 uur ben ik gisteravond rond half 2snachts dan eindelijk aangekomen in Quito, de hoofdstad van Ecuador.
Gelukkig stond Jesse op het vliegveld al op mij te wachten en konden we vlotjes richting de stad en mijn hostel voor de eerste nacht. Na een uurtje rijden waren we in het hostel en met Jesse kan ik het trouwens goed vinden al zal ik die niet al te vaak meer zien aangezien ik hij zich vooral achter de schermen bezig houdt met Local Dreamers.

Quito is een levendige stad met een bruisend toeristisch centrum, La Marical, waar ik nu ben. Er zijn heel veel kroegjes, barretjes en ook de shoarmatentjes en loungerooms met waterpijpen nemen hier sterk in populariteit toe begreep ik. Ik zal hier dan ook ongetwijfeld nog eens een avondje gaan stappen met wat medevrijwilligers en heb dit centrum vanmorgen al aardig verkend :) Deze eerste 2 dagen staan dan ook vooral in het teken van acclimatiseren en het rustig aan doen en je leefritme wat aan te passen aangezien ik me nu ineens op 2500m hoogte bevindt wat even omschakelen is.. Erg relax allemaal dus maar daarom niet minder leuk :D

Na eerst goed te hebben uitgerust en gedoucht heb ik vanmorgen een lunchroom opgezocht voor een ontbijtje. Voor vanmiddag is het plan om wat praktische zaken te regelen en daarna richting de andere vrijwilligers te gaan waar we gezellig voetbal gaan kijken, Nederland - Costa Rica!!, om vanavond kennis te gaan maken en in te trekken bij mijn gastgezin waar ik erg naar uit kijk! Ik heb dan ook de nodige cadeautjes voor ze meegenomen en begreep dat ze mijn Spaanse brief goed hebben ontvangen en uitkijken naar mijn komst!

Zie ik net dat destijds op het liveblog van Local Dreamers het volgende is geschreven door begeleiderAldert haha:

¨5 juli | Na Bart een snelle rondleiding te hebben gegeven in het toeristisch centrum van Quito en aan te zijn geschoven in onze stamkroeg voor de prachtpot Nederland – Costa Rica, staat er opeens een bloedmooie latina voor onze neus: ‘Perhaps one of you guys is Bart?’. Het is ons nu al duidelijk, Bart is een speciale jongen…¨

Morgen is een vrije dag maar maandag zal het echte werk beginnen, twee sessies van in totaal 4,5uur Spaanse les per dag van leraar Vladimir! Je zou het niet denken, maar het is een geboren Ecuadoriaan! Daarnaast ga ik vanaf maandag dus ook de Engelse school, waar de kinderen les krijgen, bezoeken en daar meedraaien.. Erg veel zin in! En een paar dagen later begin ik met Aldert aan mijn eigen project over de import van lokale goederen voor de Nederlandse markt waar nog het een en ander vor uitgezocht en opgezet gaat worden.

Tot slot heb ik in de weekenden vaak vrij en kan ik mijn eigen plan trekken, ik zal dan ook wel regelmatig optrekken met medevrijwilligers.
Het is hier trouwens heerlijk weer, zo rond de 25 graden al is het wat broeierig op het midden van de dag en snachts koelt het af tot een graad of 15.

Tot zover mijn aankomst in Ecuador en een update vanuit dit WK'gekke land; men is hier dan nu ook fan van Argentinie nu Ecuador en Colombia out of the game zijn! :p

Bart

  • 05 Juli 2014 - 20:38

    Pasqual:

    Leuk om te lezen, go Nederland zo!

  • 05 Juli 2014 - 21:41

    Werner:

    Gelukkig dus ook de overstap in Houston gehaald. De toegang tot Schiphol lag de hele dag plat door ook nog een stroomstoring op het spoor, dus maar goed dat we vroeg waren. Heb een hele goede tijd daar en duim vanavond een beetje voor ons (of is dat lastig tussen alle Argentine fans ?).

    Werner

  • 06 Juli 2014 - 21:15

    Beppe Feikje:

    Hallo Bart,
    Wat een lange reis heb jij achter de rug!! Ik hoorde vrijdag op de radio dat het verkeer naar Schiphol een uur vertraging opliep i.v.m. een vrachtwagen die gekanteld was...ik dacht:o jee! Maar gelukkig, je hebt het vliegtuig kunnen halen.
    En nu morgen naar Spaanse les hé, succes ermee hoor. Leer je ook nog eens Fries? Ik wil jouw juf wel zijn, ben niet duur, of we wisselen: jij leert mij Spaans en ik jou Fries!
    En nu het voetballen: Nederland heeft gewonnen!! Ik snapte het niet zo goed want het was steeds gelijk spel en toen kwamen de strafschoppen om de beurt: Nederland had er drie tegen twee, maar blijft het dan 0 - 0? Gek spel hoor!
    Bart, ik groet je en wens je héél veel sterkte, liefs en voor straks: bonne notte (is dat goed?) of
    lekker sliepe (dat is Fries!)
    Dikke tút, beppe Feikje.

  • 12 Juli 2014 - 20:59

    Bart:

    @Werner, haha nee niet bepaald. De rivaliteit tussen Argentinie en Brazilie is te vergelijken met die tussen Nederland en Duitsland.. De meeste Ecuadorianen voelen zich dan ook veel meer verbonden met Brazilie en moeten niks hebben van een Maradonna of Messi.. De Argentijnen vinden ze maar arrogant en verwaand, ze hebben dan ook geen goed woord voor ze over.. De meeste Ecuadorianen steunen morgen dan ook Duitsland heb ik begrepen.. Maar voor de troostfinale, tussen Nederland en Brazilie van vanmiddag, zijn de stemmen behoorljk verdeeld.. Dat is ongeveer 50-50

    @Beppe Feikje. De reis was inderdaad best wel lang en vermoeiend maar gelukkig is het allemaal goed verlopen. Voor wat betreft het uitwisselen van lessen; zodra Fries een wereldtaal is geworden ga ik in op dat aanbod! :p Maar bonne notte is volgens mij Frans, hier zeggen we; buenas noches! Maar nadat Elizabeth (de moeder van het gastgezin) vroeg of ik haar Nederlands kon leren, in ruil voor al haar Spaanse thuislessen, zegt ze nu zelfs af en toe "welterusten" haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 3740

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Bart in Quito, Ecuadore!

Landen bezocht: